fbpx
Udostępnij
Facebookpinterest

To już pewne. Jestem obsesyjnym hummusożercą i biada temu, kto będzie próbował wysłać mnie na odwyk. Nieważne czy klasyczny, czy z burakiem czy jakimkolwiek innym dodatkiem – jeśli chodzi o hummus pochłonę każdy – na śniadanie, obiad i kolację i wciąż będzie mi mało.

zieolony hummus z bobuHUMMUS Z BOBU – SKŁADNIKI:

  • 2 czubate szklanki ugotowanego bobu (ja po ugotowaniu go obieram, ale są zwolennicy wersji bez obierania – w takim wydaniu ma podobno więcej błonnika)
  • 1/2 szklanki tahini (można kupić gotową, ja robię swoją domową miksując prażone ziarna sezamu z oliwą i odrobiną oleju sezamowego)
  • 3-4 łyżki soku z cytryny
  • 1 ząbek czosnku
  • oliwa
  • klika listków świeżej mięty
  • kilka łyżek zimnej, przegotowanej wody
  • sól, pieprz – do smaku
  • łyżka świeżo mielonego kuminu

HUMMUS Z BOBU – WYKONANIE:

  • bób, tahinę, czosnek, kumin i sok z cytryny wrzuć do blendera i zmiksuj na gładką masę
  • dodaj odrobinę oliwy i  miksuj dalej – jeśli konsystencja jest zbyt gęsta możesz dolać kilka łyżek wody(hummus powinien być gładki)
  • dopraw do smaku
  • podawaj jak lubisz – u mnie hummus  z bobu najczęściej występuje w towarzystwie mięty, ale ostatnio bardzo smakuje mi z jabłuszkami kaparowymi

hummus z bobu

Bóbmania

Komentarze

komentarze